Wykorzystanie ocalalej konstrukcji stalowej okazalo sie niecelowe

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Wykorzystanie ocalałej konstrukcji stalowej okazało się niecelowe. Postanowiono opracować zupełnie nowy projekt mostu . W tym celu został powołany komitet złożony z 3 inżynierów, w skład którego wchodził m. in, Rafał Modrzejewski, mający doświadczenie w budowie mostów dużych rozpiętości. Lecz i tym razem, w czasie ponownej budowy mostu, nastąpiła katastrofa spowodowana błędami montażu . Dnia 17 czerwca 1958 r. w Vancouver (Kanada) wydarzyła się poważna katastrofa mostowa tak zwanego Second Narrows Bridge, w której zginęło 18 osób (Lacher, 1959). Był to obiekt drogowy z jezdnią dla 6 pasów ruchu, ogólnej długości 1290 m. Konstrukcję głównego przęsła rozpiętości 344 m i dwóch przęseł bocznych po 142 m wykonano z kratownic. Dojazdy do mostu miały 4 przęsła kratownicowe rozpiętości po 87 m każde i 9 przęseł z betonu sprężonego – po 37 m. Wykonano konstrukcję kilku przęseł dojazdu północnego i korzystając z dwóch pomocniczych podpór pośrednich montowano wspornikowo kolejne przęsło. Katastrofa nastąpiła w chwili, gdy zmontowano już 2/3 długości konstrukcji tego przęsła i pierwsza podpora pomocnicza była obciążona maksymalnie. Robotnicy nasuwali właśnie kolejny odcinek dolnego pasa w kierunku drugiej podpory montażowej, gdy nastąpiło załamanie pierwszej podpory i runięcie kratownicy. Uderzenie było, tak silne, że filar betonowy przesunął się, wskutek czego konstrukcja sąsiedniego przęsła utraciła podparcie i również runęła. [patrz też: pomost ortotropowy, mrowka tarnow, altana ogrodowa projekt pdf ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: altana ogrodowa projekt pdf mrowka tarnow pomost ortotropowy

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja