Usuwanie zniszczonej konstrukcji trwalo dwa lata

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Stosowane poprzednio empiryczne zasady projektowania elementów ściskanych, wypróbowane w mniejszych obiektach, zawiodły, gdy wykorzystano je do konstrukcji o dużych wymiarach, jakiej wcześniej nie zbudowano. Usuwanie zniszczonej konstrukcji trwało dwa lata. W tym czasie przeprowadzono wyczerpujące badania nad wytrzymałością połączeń nitowanych i elementów wykonanych zarówno ze stali zwykłej, jak i o dużej wytrzymałości. Ostatecznie postanowiono zastosować w nowym moście stal niklową o naprężeniu dopuszczalnym, 40010, większym niż w stali zwykłej. W wyniku badań na skalę techniczną, projektowanie elementów ściskanych dla nowego mostu oparto na podstawach naukowych. Zwrócono ponadto uwagę na właściwe rozwiązanie i wykonanie złącz. Przeanalizowano i wyeliminowano również naprężenia wtórne, które powstają w elementach kratownicy wskutek ich odkształceń. Katastrofa mostu Quebec, bardziej niż jakiekolwiek inne wydarzenie w budownictwie mostowym, przyczyniła się do rozwoju techniki, podnosząc na nowy i wyższy poziom analizę naukową i metody projektowania. W wyniku badań przeprowadzonych po katastrofie mostu Quebec ustalono m. in. , że we wszystkich konstrukcjach prętowych długość elementu przed wbudowaniem w konstrukcję różni się od długości jaką element będzie miał w obiekcie skończonym, wskutek wydłużenia lub skrócenia pod wpływem sił wewnętrznych (Hammond, 1958). [podobne: drzwi wewnętrzne retro, mrowka tarnow, gabloty informacyjne ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: drzwi wewnętrzne retro gabloty informacyjne mrowka tarnow

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja