Przyczólki zbudowano w postaci palisad z pali debowych, wypelnionych kamieniem i gruntem

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Przyczółki zbudowano w postaci palisad z pali dębowych, wypełnionych kamieniem i gruntem. Osiemnaście podpór pośrednich od strony Warszawy było drewnianymi jarzmami z pali dębowych o średnicy około 60 cm, rozmieszczonych parami i wbitych 6 do 8 m w dno rzeki. Od górnego biegu Wisły most ochraniały izbice z pochyloną krawędzią łamiącą krę. Jarzma oraz izbice były obite blachą miedzianą. Trzy przęsła od strony Pragi miały podpory pływające. Przęsła te były prawdopodobnie usuwane na okres zimy i lodochodu, którego główny nurt mógł być w tych czasach przy prawym brzegu Wisły. Z mostu budowanego 14 lat korzystano przez 20 lat: w 1603 r. lodochód zniszczył jedno jarzmo. Uszkodzonego mostu nie naprawiono i do 1615 r. przestał on istnieć (Sterner, 1960). Steinman i Watsen (1957) opisuje katastrofę mostu kamiennego Pont Marie przez Sekwanę w Paryżu. Pod naporem lodu w 1658 r. załamały się dwa przęsła łukowe z wybudowanymi na nich 20 domami, co spowodowało śmierć 120 osób. Przykładem zniszczenia dużego mostu przez zator lodowy jest katastrofa mostu przez rzekę Niagarę (B. Czapow, 1956). W roku 1868 wybudowano poniżej wodospadu tej rzeki most wiszący, a w 1888 r. zastąpiono go innym. Pylony i konstrukcja belki usztywniającej były wykonane ze stali, zaś jezdnię zrobiono drewnianą. Belka była zawieszona na 4 linach zakotwionych na obu brzegach w skałach. [podobne: gładź gipsowa cennik, systemy suchej zabudowy, farba silikatowa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: farba silikatowa gładź gipsowa cennik systemy suchej zabudowy

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja