Po przegladzie mostu przepony usunieto i naprawiono uszkodzenia

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Zgodnie z projektem powinny być usunięte, a pozostawiono je dla zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Po przeglądzie mostu przepony usunięto i naprawiono uszkodzenia, przy czym koszt tych robót okazał się większy niż oszczędności uzyskane uprzednio przez pozostawienie przepon. Po kolejnej inspekcji w 1977 r. zamknięto dwa pasy ruchu na moście, gdyż stwierdzono, że łożyska na obu filarach pylonowych i na przyczółkach są zbyt słabe dla przenoszenia obciążeń w przypadku wystąpienia projektowego wydłużenia konstrukcji pod wpływem temperatury, wynoszącego 42 cm, oraz drgań podłużnych spowodowanych obciążeniem ruchomym. Stwierdzono bowiem, że gdyby powstał zator ciężarówek na zewnętrznym pasie przeznaczonym dla ruchu powolnego, przy jednoczesnym dużym ruchu na pasie sąsiednim i braku ruchu z kierunku przeciwnego, mogłaby nastąpić awaria łożyska powodująca osunięcie się konstrukcji przęsła o 30 cm. Dla usprawiedliwienia tych niedociągnięć trzeba powiedzieć, że projekt był opracowany w 1960 r. i że od tego czasu ruch ciężkich pojazdów wzrósł bardziej niż przewidywały założenia. W dekadach lat 1950 i 1960 wybudowano w Polsce na wielu drogach drugorzędnych mosty o belkach głównych ażurowych – z otworami sześciobocznymi w środniku. Belki te były produkowane z dwu teowników walcowanych, których środniki przecinano wzdłuż linii łamanej, a następnie, po wzajemnym podłużnym przesunięciu rozciętych części, łączono je spawaniem. [podobne: wykończenia wnętrz, aranżacja wnętrz, architekt poznań ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz architekt poznań wykończenia wnętrz

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja