Plomienie przenikaly przez dylatacje, tak ze spalily sie nawet znaki drogowe

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Czasopismo amerykańskie Engineering News Record z 17 kwietnia 1969 r. doniosło o pożarze, jaki wybuchł w magazynie farb i materiałów budowlanych ustawionym lekkomyślnie pod 40-metrowym przęsłem mostu stalowego przez rzekę Alleghany na prawym brzegu tej rzeki (St. Zjedn. AP). Most wybudowano w 1961 r. , ma 16 przęseł i długość 630 m. Temperatura pożaru przekraczająca 18000C spowodowała deformacje pomostu oraz elementów dźwigarów głównych. Śruby kotwiące na jednej podporze wyskoczyły pod naciskiem pękającej płyty betonowej, która podniosła się o 7,5 cm. Płomienie przenikały przez dylatacje, tak że spaliły się nawet znaki drogowe. Most był zamknięty przez 4 miesiące, a wysokość szkód oceniono na pół miliona dolarów. Podobny przypadek zdarzył się z mostem przez Wisłę na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie. Dźwigarami głównymi mostu są pięcieprzęsłowe blachownicowe belki ciągłej rozpiętości: 77+3 X 961+77 [m]. W przekroju most zawiera 4 belki główne o rozstawie 6,11 +9,56+6,11 [m]. Belki te są usztywnione w kierunku poprzecznym: górą przez pomost, dołem przez stężenia w postaci blachownic rozmieszczonych co 9 m. Pomost stanowi płyta ortotropowa. Blacha pomostu ma grubość 12 mm, podłużne żebra są o przekroju 180X12 mm i mają rozstaw 34 cm, zaś poprzecznice pomostu mają wysokość około 450 mm, rozstaw – 1,5 m. Na dolnych stężeniach poprzecznych były ułożone drewniane pomosty z dyliny grubości 5 cm, oparte na krawędziakach drewnianych o przekroju 6 X 10 cm. [podobne: projektant wnętrz kraków, projektowanie ogrodów, mała architektura ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mała architektura projektant wnętrz kraków projektowanie ogrodów

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja