Okolo godziny 10 wladze drogowe wstrzymaly przejazd przez most

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Siódmego listopada 1940 r . obciążenie wiatrem było duże i od godziny 7 rano most silnie falował. Prędkość wiatru wynosiła od 56 do 67 km/h, a przęsło rytmicznie podnosiło się i opadało w zakresie około 90 cm z częstotliwością 36 razy na minutę. Około godziny 10 władze drogowe wstrzymały przejazd przez most. Ruchy konstrukcji uległy nagłej zmianie: rytmiczne wznoszenie i opadanie przekształciło się w dwufalowy ruch skręcający, przy czym przemieszczenia obu boków przęsła były przesunięte w fazie. Główne przęsło drgało jakby w dwóch segmentach z pochyleniem ku swemu środkowi. Kiedy dwa skrajne punkty przekroju poprzecznego położone naprzeciwko siebie podnosiły się po przekątnej, inne dwa punkty opadały. Początkowo częstotliwość wynosiła 14 cykli na minutę, a niedługo potem zmieniła się na 12 cykli. Z każdym cyklem ruchy się zwiększały i wychylenie wzrosło z 0,90 m do 8,40 m, przy czym jedna krawędź jezdni znajdowała się o 8,40 m wyżej niż druga , by w następnej chwili znaleźć się o tyle niżej. Jezdnia przechylała się 45° do poziomu w jedną stronę, a następnie 45° w drugą. Latarnie przy jednym krawężniku były wychylane pod kątem 90° w stosunku do latarni przy drugim krawężniku. Trudno uwierzyć, że falowanie dochodziło do takich rozmiarów, ale przebieg całej katastrofy został sfilmowany i niesamowite ruchy mostu zostały utrwalone. Ostatnie duże falowania trwały przez pół godziny i o godzinie 1030 nastąpiło pierwsze załamanie: jedna płyta pomostu pękła w połowie przęsła i spadła z wysokości 62 m do wody. Ruch skręcający nie ustawał. [hasła pokrewne: utylizacja eternitu, tworzenie stron internetowych Kościerzyna, Paletyzatory ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Paletyzatory tworzenie stron internetowych Kościerzyna utylizacja eternitu

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja