Ogien objal caly most, przy czym temperatura byla tak wysoka, ze elementy zelazne rozzarzyly sie do czerwonosci i stopil sie nawet aluminiowy wózek rewizyjny.

Filed Under: Uncategorized    by: admin

W maju 1970 r. zapaliła się konstrukcja drewniana, pożar rozprzestrzenił się szybko, czemu sprzyjała panująca wówczas susza i silny wiatr. Ogień objął cały most, przy czym temperatura była tak wysoka, że elementy żelazne rozżarzyły się do czerwoności i stopił się nawet aluminiowy wózek rewizyjny. Natomiast dolny pas konstrukcji był względnie chłodny. Silny żar spowodował wydłużenia plastyczne, a po ostygnięciu powstały znaczne naprężenia w górnych pasach przęseł nadwodnych. Złącza nad filarami zostały zerwane na całej wysokości każdy dźwigar przekształcił się w belkę podpartą w dwóch miejscach. U gięcia środkowych przęseł wskutek ciężaru własnego doszły do 76 cm. Końce belek zesunęły się z łożysk w kierunku osi podłużnej mostu i oparły się na filarach w miejscach, w których nie przewidziano takiego obciążenia, powodując ich uszkodzenia. Żałować należy, że most ten, będący historycznym zabytkiem, jako pierwszy żelazny belkowy most kolejowy dużej rozpiętości, trzeba było rozebrać. Za to z nowo wybudowanego mostu “Britannia” podróżni mogą podziwiać piękny krajobraz cieśniny Menai, który dotąd zasłaniały środniki skrzyń. . W nocy z 5 na 6 października 1972 r. przez stalowy 9-przęsłowy most Grenzwaldbrucke (RFN) długości 935 m przejeżdżał ciągnik holujący przyczepę załadowaną parafiną, w którym zapaliła się opona. [hasła pokrewne: Wykończenia mieszkań, aranżacja wnętrz warszawa, architektura wnętrz ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz warszawa architektura wnętrz Wykończenia mieszkań

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja