Most oddano do eksploatacji w 1877 r

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Most oddano do eksploatacji w 1877 r. Składał się z 84 przęseł rozpiętości po około 60 m, o konstrukcji z żeliwnych kratownic. Na murowanych i kamiennych filarach wznosiły się żeliwne podpory o kształcie cylindrycznym. W grudniową noc 1879 r. przez most przejeżdżał pociąg składający się z lokomotywy i 7 wagonów. Był wówczas silny sztorm. Dróżnik z posterunku przed mostem widział tylko znikające światła końcowe pociągu, który po wjechaniu na most z hukiem spadł z wysokości 26 m do wzburzonej wody. Z około 100 pasażerów nikt nie ocalał. Okazało się, że zostało zniszczonych 13 przęseł. Prędkość wiatru dochodziła w tym czasie do 130 km/h. W śledztwie obliczono, że do wywrócenia mostu była potrzebna prędkość wiatru 184 km/h. Jest mało prawdopodobne, aby wiatr ją osiągnął. Uznano, że prędkość wynosiła raczej 128 km/h. Była to większa prędkość niż ustalona w 1759 1. przez J. Smeatona, stosowana w tym czasie przy projektowaniu mostów. [patrz też: aranżacje wnętrz warszawa, projektowanie wnętrz szczecin, aranżacje wnętrz ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacje wnętrz aranżacje wnętrz warszawa projektowanie wnętrz szczecin

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja