PIC-715

Konstrukcje komory kesonowej robiono w tych czasach drewniana, a poniewaz nie znano jeszcze swiatla elektrycznego, jednym z najwiekszych niebezpieczenstw bylo zagrozenie pozarem

Konstrukcję komory kesonowej robiono w tych czasach drewnianą, a ponieważ nie znano jeszcze światła elektrycznego, jednym z największych niebezpieczeństw było zagrożenie pożarem. Kesony paliły się kilkakrotnie. Największy pożar powstał 2 grudnia 1870 r. , kiedy od nieosłoniętej świeczki ustawionej zbyt blisko drewnianej pokrywy zajęły się uszczelniające ją pakuły. Prąd sprężonego powietrza skierowywał płomień do kesonu, tak że nie był na zewnątrz widoczny, a w komorze kesonowej też nie było ani płomienia, ani dymu wskazującego na grożące niebezpieczeństwo.

Plomienie przenikaly przez dylatacje, tak ze spalily sie nawet znaki drogowe

Czasopismo amerykańskie Engineering News Record z 17 kwietnia 1969 r. doniosło o pożarze, jaki wybuchł w magazynie farb i materiałów budowlanych ustawionym lekkomyślnie pod 40-metrowym przęsłem mostu stalowego przez rzekę Alleghany na prawym brzegu tej rzeki (St. Zjedn. AP). Most wybudowano w 1961 r. , ma 16 przęseł i długość 630 m. Temperatura pożaru przekraczająca 18000C spowodowała deformacje pomostu oraz elementów dźwigarów głównych. Śruby kotwiące na jednej podporze wyskoczyły pod naciskiem pękającej płyty betonowej, która podniosła się o 7,5 cm. Płomieni...

Więcej »

Mimo to konstrukcja przesla nie runela, poniewaz byla belka ciagla dwuprzeslowa i jeden naroznik wspieral sie o ocalaly fragment zniszczonego przyczólka.

Mimo to konstrukcja przęsła nie runęła, ponieważ była belką ciągłą dwuprzęsłową i jeden narożnik wspierał się o ocalały fragment zniszczonego przyczółka. Zwracają uwagę gałęzie osadzone na filarze, które tarasując koryto rzeki zmniejszały przekrój przepływu. Zmiana warunków hydrologicznych wskutek wybudowania nasypu miewa także następstwa przeciwne: może spowodować zamulenie otworów przepustów i mostów istniejących lub nowych. Nastąpiło to na przykład po zbudowaniu drogi szybkiego ruchu Warszawa - Katowice, usytuowanej na pewnym odcinku poprzecznie do kierunku nat...

Więcej »

Zapalenie uszu

Jezdnia przeznaczona dla ruchu kołowego, a więc głównie samochodowego, powinna być ujęta w pasma roślinności, krzewów, żywopłotów i drzew, izolujące publiczność piesza od kurzu, halasu i wyziewów motorów. Arterie tego rodzaju zbliżają się w swym charakterze do pasm parkowych, stanowiących linie komunikacyjne w ogólnym systemie terenów zielonych, tj. parków, lasów, ogrodów itp., wchodzących w całość planu miasta). Arterie rep rezentacyjne wiążą się zwykle w swym układzie najściślej z istnieniem instytucji publicznych, gmachów o charakterze społecznym, monumentalnych ...

Więcej »
751#prowadnice do mebli , #router do internetu radiowego , #szyby do drzwi z polistyrenu , #pralki bosch maxx 6 , #worki na gruz leroy , #jaki piec gazowy dwufunkcyjny , #podgrzewacz wody obi , #rollborder plastik , #zawiasy okienne , #podłączenie kamery ip bezpośrednio do komputera ,