PIC-665

Katastrofy mostów stalowych Groznym zjawiskiem

Katastrofy mostów stalowych Groźnym zjawiskiem, prowadzącym do awarii i katastrof jest zmęczenie materiału konstrukcji. Istotą zmęczenia jest powstawanie w materiale mikrorys i zwiększenie się ich wielkości. Ogólnie należy stwierdzić złożoność tego zjawiska i występowanie przy tym wielu możliwych powodów uszkodzenia konstrukcji. Zmęczenie następuje szybciej przy niewystarczającej plastyczności materiału. Może to być cechą wynikłą w procesie wytwarzania, ale może także zostać wywołane utwardzeniem materiału wskutek przyjętej technologii wykonania konstrukcji, na przyk...

Więcej »

Jezdnia

Jezdnia przeznaczona dla ruchu kołowego, a więc głównie samochodowego, powinna być ujęta w pasma roślinności, krzewów, żywopłotów i drzew, izolujące publiczność piesza od kurzu, halasu i wyziewów motorów. Arterie tego rodzaju zbliżają się w swym charakterze do pasm parkowych, stanowiących linie komunikacyjne w ogólnym systemie terenów zielonych, tj. parków, lasów, ogrodów itp., wchodzących w całość planu miasta). Arterie rep rezentacyjne wiążą się zwykle w swym układzie najściślej z istnieniem instytucji publicznych, gmachów o charakterze społecznym, monumentalnych ...

Więcej »

Gdy i ten blad zostal poprawiony zauwazono, ze nastapily boczne przemieszczenia trzech podpór

Po nasunięciu konstrukcji okazało się, że ma ona nadmierne ugięcie, co spowodowało konieczność jej wzmocnienia. Gdy i ten błąd został poprawiony zauważono, że nastąpiły boczne przemieszczenia trzech podpór. Badania wykazały, że na głębokości 2,7 m pod stopami ich fundamentów znajdzie się podatny grunt gliniasty. Musiano wykonać specjalne przypory w celu powstrzymania ruchu fundamentów . Po katastrofie mostu drogowego w Milford Haven i spowodowanej przez nią nowelizacji normy angielskiej dotyczącej dźwigarów stalowych o przekroju skrzynkowym, skontrolowano w 1970 r.

laser wysokoenergetyczny zastosowanie ad

Pomost ortotropowy wymieniono w środkowej części mostu na odcinku 120 m. W czasie tych prac odciążano okresowo naprawiane fragmenty mostu przez ustawianie w odpowiednich przęsłach załadowanych samochodów ciężarowych: przy naprawie przęsła pierwszego samochody stały w przęsłach drugim i czwartym, przy naprawie przęsła drugiego - w przęsłach pierwszym, trzecim i piątym. Pomosty drewniane zastąpiono azbestocementowymi. W czasie naprawy był zachowany ruch samochodowy na moście. Odbywał się na zawężonych jezdniach, przy belkach skrajnych. Naprawa trwała około 3 miesi...

Więcej »
751#woliera forum , #prowadnice do mebli , #router do internetu radiowego , #szyby do drzwi z polistyrenu , #pralki bosch maxx 6 , #worki na gruz leroy , #jaki piec gazowy dwufunkcyjny , #podgrzewacz wody obi , #rollborder plastik , #zawiasy okienne ,