PIC-653

Kiedy ruchy staly sie coraz gwaltowniejsze, wycofal sie wzdluz osi jezdni na przeslo boczne.

Profesor, który przeprowadził te badania, był później ostatnim człowiekiem znajdującym się na środkowym przęśle. Nawet kiedy przęsło uginało się o 8,4 m i skręcało o 90° robił on obserwacje oraz notował nowe i nieoczekiwane ruchy, nie przeczuwając grożącej katastrofy. Kiedy ruchy stały się coraz gwałtowniejsze, wycofał się wzdłuż osi jezdni na przęsło boczne. Był bardzo zaskoczony, kiedy przęsło środkowe, które przed chwilą opuścił, zaczęło się rozpadać. Most Tacoma był zaprojektowany z wystarczającym bezpieczeństwem na znane obciążenia: uwzględnion...

Więcej »

Magazyn architektoniczny : SZCZEGÓŁ: Budynek Simply Two

Ponieważ innowacje i nowe osiągnięcia technologiczne obecnie podążają za sobą coraz szybciej i szybciej, dzięki wczorajszym fantazjom architektonicznym w dzisiejszej rzeczywistości budowlanej, już jest ruch, który powraca do podstawowych rzeczy w życiu: czy to dążenie do zrównoważonego rozwoju, które zakłada podstawowe zasady, takie jak włączanie typologii i materiałów danego regionu lub ze względu na koszty, co często skłania do poszukiwania wydajnych projektów lub technologii produkcji, a nawet wymagań estetycznych, które pozwalają ludziom wyjść z naszego coraz bard...

Więcej »

W rezultacie tych badan okreslono zasady projektowania pomostów o duzej sztywnosci skretnej i o aerodynamicznych otwartych ksztaltach przekrojów poprzecznych

Po każdej takiej porażce człowiek z bardziej udoskonaloną wiedzą, z większą pomysłowością i większą determinacją na nowo projektuje, buduje i ponawia swój triumf i swe panowanie nad przeciwieństwami i niszczącymi siłami natury. I rzeczywiście, katastrofa mostu Tacoma stała się inspiracją licznych wnikliwych badań nad zachowaniem się mostów wiszących, obciążonych silnymi wiatrami i nad dostosowaniem ich konstrukcji do występujących wtedy zjawisk. W rezultacie tych badań określono zasady projektowania pomostów o dużej sztywności skrętnej i o aerodynamicznych otwarty...

Więcej »

Wal korbowy sklada sie z walu

Konstrukcję komory kesonowej robiono w tych czasach drewnianą, a ponieważ nie znano jeszcze światła elektrycznego, jednym z największych niebezpieczeństw było zagrożenie pożarem. Kesony paliły się kilkakrotnie. Największy pożar powstał 2 grudnia 1870 r. , kiedy od nieosłoniętej świeczki ustawionej zbyt blisko drewnianej pokrywy zajęły się uszczelniające ją pakuły. Prąd sprężonego powietrza skierowywał płomień do kesonu, tak że nie był na zewnątrz widoczny, a w komorze kesonowej też nie było ani płomienia, ani dymu wskazującego na grożące niebezpieczeństwo.

Więcej »
751#woliera forum , #prowadnice do mebli , #router do internetu radiowego , #szyby do drzwi z polistyrenu , #pralki bosch maxx 6 , #worki na gruz leroy , #jaki piec gazowy dwufunkcyjny , #podgrzewacz wody obi , #rollborder plastik , #zawiasy okienne ,