W maju 1970 r. zapaliła się konstrukcja drewniana, pożar rozprzestrzenił się szybko, czemu sprzyjała panująca wówczas susza i silny wiatr. Ogień objął cały most, przy czym temperatura była tak wysoka, że elementy żelazne rozżarzyły się do czerwoności i stopił się nawet aluminiowy wózek rewizyjny. Natomiast dolny pas konstrukcji był względnie chłodny. Silny żar spowodował wydłużenia plastyczne, a po ostygnięciu powstały znaczne naprężenia w górnych pasach przęseł nadwodnych. Złącza nad filarami zostały zerwane na całej wysokości każdy dźwi...
Zgodnie z projektem powinny być usunięte, a pozostawiono je dla zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Po przeglądzie mostu przepony usunięto i naprawiono uszkodzenia, przy czym koszt tych robót okazał się większy niż oszczędności uzyskane uprzednio przez pozostawienie przepon. Po kolejnej inspekcji w 1977 r. zamknięto dwa pasy ruchu na moście, gdyż stwierdzono, że łożyska na obu filarach pylonowych i na przyczółkach są zbyt słabe dla przenoszenia obciążeń w przypadku wystąpienia projektowego wydłużenia konstrukcji pod wpływem temperatury, wynoszącego 42 cm, oraz dr...
Kierowca nie zdołał zapobiec pożarowi parafiny, ani nie zdążył przejechać za przyczółek. Ratując ciągnik odczepił przyczepę. Płonąca parafina rozlała się po nawierzchni z drobnoziarnistego betonu asfaltowego, który również zaczął się palić. Płonąca masa spływała przez spusty odwodnienia skierowane pod konstrukcję stalową. Jednakże nastąpiło zatkanie rur odpływowych i masa gromadząc się w nich rozżarzyła do 800°C środniki czterech blachownicowych dźwigarów głównych wysokości 800 mm. Pod wpływem żaru uległy one deformacji. Szkody były...