obi wc

Sylwetka mostu byla niezwykle estetyczna - przypominala wstege lekko przerzucona miedzy brzegami zatoki

Sylwetka mostu była niezwykle estetyczna - przypominała wstęgę lekko przerzuconą między brzegami zatoki. Według zaleceń technicznych minimalny stosunek szerokości do długości mostu wiszącego powinien wynosić 1/30. W moście Tacoma wynosił 1/72. Dlatego most ten charakteryzował się niespotykaną wiotkością boczną. Katastrofę spowodowały dwa czynniki, które występowały w nim wyraźniej niż w innych nowoczesnych mostach. Pierwszym czynnikiem była nadmierna wiotkość przęsła, drugim - brak stateczności aerodynamicznej, Krytyczną okazała się pionowa smukłość konstrukcji przęseł (Har...

Więcej »

Wkrótce potem drgania poprzeczne zostaly przesloniete podluznym ruchem falistym

Około godziny 11. 00 wiatr zmienił się w sztorm, a w południe wiał bardzo silnie. Do tego czasu liczni ludzie z ciekawości przeszli przez pierwsze przęsło, ale niedługo potem boczne drgania trzeciego przęsła wzrosły do tego stopnia, że konstrukcja wydawała się zagrożona. Wkrótce potem drgania poprzeczne zostały przesłonięte podłużnym ruchem falistym. Jednocześnie drgania dużych łańcuchów przebiegały w poprzek konstrukcji i wydawało się, że jeden ruch zakłóca drugi. W końcu złamały się poręcze po stronie wschodniej i wpadły do morza. Falowanie wzmogło się natychmiast, a kiedy...

Więcej »

Okolo godziny 10 wladze drogowe wstrzymaly przejazd przez most

Siódmego listopada 1940 r . obciążenie wiatrem było duże i od godziny 7 rano most silnie falował. Prędkość wiatru wynosiła od 56 do 67 km/h, a przęsło rytmicznie podnosiło się i opadało w zakresie około 90 cm z częstotliwością 36 razy na minutę. Około godziny 10 władze drogowe wstrzymały przejazd przez most. Ruchy konstrukcji uległy nagłej zmianie: rytmiczne wznoszenie i opadanie przekształciło się w dwufalowy ruch skręcający, przy czym przemieszczenia obu boków przęsła były przesunięte w fazie. Główne przęsło drgało jakby w dwóch segmentach z pochyleniem ku swemu środkowi....

Więcej »

Przy dalszym powiekszaniu sie obciazenia dla poszczególnych punktów gruntu podloza naprezenia styczne sa wieksze od wytrzymalosci gruntu na scinanie (krzywa 2)

Jezdnia przeznaczona dla ruchu kołowego, a więc głównie samochodowego, powinna być ujęta w pasma roślinności, krzewów, żywopłotów i drzew, izolujące publiczność piesza od kurzu, halasu i wyziewów motorów. Arterie tego rodzaju zbliżają się w swym charakterze do pasm parkowych, stanowiących linie komunikacyjne w ogólnym systemie terenów zielonych, tj. parków, lasów, ogrodów itp., wchodzących w całość planu miasta). Arterie rep rezentacyjne wiążą się zwykle w swym układzie najściślej z istnieniem instytucji publicznych, gmachów o charakterze społecznym, monumentalnych i pamiątkowych. Stanow...

Więcej »
http://www.ebadaniapsychologiczne.edu.pl 751#listwa modelarska , #nissan primera olx , #ate ceramic opinie , #brykiet leroy merlin , #maskownica na kaloryfer żeliwny , #catalyst control center ati , #karta podarunkowa obi , #woliera forum , #prowadnice do mebli , #router do internetu radiowego ,