Kiedy ruchy staly sie coraz gwaltowniejsze, wycofal sie wzdluz osi jezdni na przeslo boczne.

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Profesor, który przeprowadził te badania, był później ostatnim człowiekiem znajdującym się na środkowym przęśle. Nawet kiedy przęsło uginało się o 8,4 m i skręcało o 90° robił on obserwacje oraz notował nowe i nieoczekiwane ruchy, nie przeczuwając grożącej katastrofy. Kiedy ruchy stały się coraz gwałtowniejsze, wycofał się wzdłuż osi jezdni na przęsło boczne. Był bardzo zaskoczony, kiedy przęsło środkowe, które przed chwilą opuścił, zaczęło się rozpadać. Most Tacoma był zaprojektowany z wystarczającym bezpieczeństwem na znane obciążenia: uwzględniono ciężar własny, dynamiczne obciążenie ruchome, statyczne obciążenie wiatrem i działanie temperatury. Nie przewidziano natomiast dynamicznego parcia wiatru, jakie działa na konstrukcję podatną o określonym przekroju poprzecznym, wywołującego ruchy zsynchronizowane w czasie i w kierunku z ruchami harmonicznymi, co doprowadza do ich narastania. Ostatecznie zniszczenie mostu nastąpiło przez skumulowane działanie- wiatru o sile około 0,25 KPa. Katastrofa nasunęła znanemu amerykańskiemu konstruktorowi mostów wiszących D. Steinmanowi następujące refleksje (Steinman i Watson, 1957): Rozerwane, splątane i skręcone resztki konstrukcji stalowej wystające z pylonów, to wszystko co pozostało z głównego przęsła. Było to widowisko tragiczne: bezbronna, okaleczona pozostałość dużego i pięknego obiektu. Raz jeszcze siły przyrody wygrały, ale tego rodzaju zwycięstwa są tylko czasowe. [podobne: pomost ortotropowy, altana ogrodowa projekt pdf, drzwi wewnętrzne retro ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: altana ogrodowa projekt pdf drzwi wewnętrzne retro pomost ortotropowy

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja