Gdy i ten blad zostal poprawiony zauwazono, ze nastapily boczne przemieszczenia trzech podpór

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Po nasunięciu konstrukcji okazało się, że ma ona nadmierne ugięcie, co spowodowało konieczność jej wzmocnienia. Gdy i ten błąd został poprawiony zauważono, że nastąpiły boczne przemieszczenia trzech podpór. Badania wykazały, że na głębokości 2,7 m pod stopami ich fundamentów znajdzie się podatny grunt gliniasty. Musiano wykonać specjalne przypory w celu powstrzymania ruchu fundamentów . Po katastrofie mostu drogowego w Milford Haven i spowodowanej przez nią nowelizacji normy angielskiej dotyczącej dźwigarów stalowych o przekroju skrzynkowym, skontrolowano w 1970 r. stan mostu wiszącego przez rzekę Severn, między Anglią i Południową Walią. W czasie budowy w 1966 r. była to konstrukcja nowatorska, w której zastosowano jako usztywnienie pomostu w głównym przęśle blachownice o przekroju skrzynkowym wysokości tylko 3 m, zamiast ciężkich kratownic. Przy przeglądzie mostu odkryto drobne spękania blachownic występujące co 18 m, w miejscach, gdzie były do nich przyspawane tymczasowe przepony. Przepony te zostały zastosowane, aby uzyskać pływalność pomostu dla dostarczenia go wodą do miejsca budowy mostu, z placu montażowego odległego o 1,6 km. Projektant oświadczył, że spękania powstały dlatego, że przepony uniemożliwiały odkształcanie się pomostu pod obciążeniem ruchomym. [więcej w: architekt poznań, wykończenie mieszkania, architekt poznań krajobrazu wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: architekt poznań architekt wnętrz wrocław wykończenie mieszkania

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja