Dotad nie wiadomo, jakie parcie wiatru zostalo przyjete w projekcie mostu w Szkocji

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Dotąd nie wiadomo, jakie parcie wiatru zostało przyjęte w projekcie mostu w Szkocji. Brak ciągłych wiatrownic bocznych poniżej pomostu może wskazywać, że obciążenie wiatrem w ogóle nie było uwzględnione. Powód katastrofy ustalono po stwierdzeniu przez nurka, że pociąg leży w południowej części zniszczonych przęseł. Wywnioskowano z tego, że nie wjechał on w wyrwę w moście spowodowaną sztormem, ale że nośność mostu była zbyt mała do przeniesienia obciążenia zwiększonego parciem wiatru na pociąg i że kratownice załamały się jednocześnie. Ustalono, że bezpośrednim powodem katastrofy było zerwanie cięgien usztywniających oraz żeliwnych uchwytów, do których były przymocowane. Obliczono, że cięgna miały tylko połowę wytrzymałości wymaganej przy bocznym parciu wiatru, w czasie przejazdu pociągu przez most. Okazało się ponadto, że już we wrześniu 1878 r. , a więc niedługo po oddaniu mostu do użytku, cięgna się obluzowały. Pracownik zajmujący się utrzymaniem mostu twierdził, że będąc w łodzi w pobliżu podpór, słyszał brzęczenie cięgien, kiedy przez most przejeżdżał pociąg. Wadliwość uchwytów przymocowujących cięgna, była spowodowana złą ich obróbką i brakiem nadzoru w czasie produkcji w hucie. Ostro krytykowano również konstrukcję podpór, zaprojektowanych w założeniu, że będą posadowione na podłożu skalnym, którego w rzeczywistości nie było. Wyniki dochodzenia wypadły bardzo niekorzystnie dla projektanta sir Th. Boucha. [więcej w: aranżacje wnętrz, projektowanie wnętrz szczecin, architekt poznań ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacje wnętrz architekt poznań projektowanie wnętrz szczecin

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja