Budowe mostów wantowych zapoczatkowano w RFN po II wojnie swiatowej ze wzgledu na niedobór stali

Filed Under: Uncategorized    by: admin

Budowę mostów wantowych zapoczątkowano w RFN po II wojnie światowej ze względu na niedobór stali. Doprowadziło to także do stosowania płyt ortotropowych i dźwigarów o przekroju skrzynkowym. Te rodzaje rozwiązań mostów dały w rezultacie zmniejszenie ich masy do 40% w porównaniu z obiektami wykonanymi przed wojną. Dobre rezultaty daje wyposażenie mostu w podłużne aerodynamiczne elementy usytuowane po obu jego stronach (tzw. nosy). Opływowy kształt tych elementów płynnie. rozprowadza strugi powietrza nad i pod konstrukcję przęsła, ograniczając przerwania strug powietrza oraz ich zawirowania i przez to zmniejszając dynamiczne działanie wiatru. Jak wykazały badania, elementy aerodynamiczne zwiększają logarytmiczny dekrement tłumienia drgań skrętnych kilkakrotnie, zaś drgań giętnych nawet kilkunastokrotnie. Elementy aerodynamiczne bywają również dokładane do istniejących mostów wiszących w celu poprawy ich odporności na działanie wiatru; oraz bywają stosowane tylko na czas montażu mostów, aby ochronić niezbudowane jeszcze konstrukcje przed szkodliwym działaniem silnych wiatrów. Można także znacznie zmniejszyć niepożądane następstwa działania wiatru przez rozmieszczenie w konstrukcji przęseł obciążników. [podobne: firma zbrojarska, Dmuchawy bocznokanałowe, przeciski pod drogami ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe firma zbrojarska przeciski pod drogami

© Copyright 2018 aranżacje wnętrz All Rights Reserved
Redakcja